11.09.2024.

Moderna tehnologija u dijagnostici pretilosti i dijabetesa

Pretilost i šećerna bolest su među najbrže rastućim globalnim zdravstvenim problemima. Dr. Tina Slunjski Rutić objašnjava kako moderna tehnologija i preventivni pregledi mogu pomoći u ranom prepoznavanju i liječenju ovih bolesti.

Moderna tehnologija u dijagnostici pretilosti i dijabetesa

Pretilost i šećerna bolest već su godinama među najbrže rastućim zdravstvenim problemima u svijetu i u Europi, ali i u Hrvatskoj. Obje bolesti povezane su s povećanom smrtnošću od kardiovaskularnih i malignih bolesti, što naglašava važnost ranog prepoznavanja i preventivnih pregleda. Preventivni pregledi i edukacija mogu uvelike pomoći u borbi protiv ovih bolesti, a dr. Tina Slunjski Rutić pojašnjava kako.

Uzroci pretilosti i šećerne bolesti

Pretilost i šećerna bolest uzrokovane su kombinacijom genetskih, okolišnih i životnih čimbenika. U tom relativno širokom rasponu čimbenika, glavni su:

• Genetski čimbenici – nasljedna predispozicija povećava rizik od razvoja ovih bolesti.
  • Nezdrava prehrana – visok unos kalorija, šećera i zasićenih masti doprinosi povećanju tjelesne težine i riziku od dijabetesa.
  • Nedostatak tjelesne aktivnosti – sjedilački način života smanjuje potrošnju kalorija i negativno utječe na metaboličko zdravlje.
  • Stres – kronični stres može dovesti do hormonalnih neravnoteža koje povećavaju rizik od pretilosti i dijabetesa.
  • Loše životne navike – pušenje, prekomjerna konzumacija alkohola i nepravilna prehrana dodatno pogoršavaju zdravstveno stanje.

Ako se ne prepoznaju i ne liječe pravovremeno, ove bolesti mogu dovesti do ozbiljnih komplikacija poput srčanog udara, moždanog udara i različitih malignih bolesti. "Rani dijagnostički postupci omogućuju pravovremeno pokretanje terapije ili intervencije, što može značajno poboljšati ishod liječenja," objašnjava dr. Slunjski Rutić.

Uloga preventivnih pregleda

"Kroz redovite preventivne preglede, liječnici mogu pružiti savjete o zdravom načinu života, prehrani, tjelovježbi te pratiti zdravstveno stanje pacijenta kako bi spriječili ili minimizirali rizik od komplikacija povezanih s tim bolestima," ističe dr. Slunjski Rutić.

Redoviti pregledi također omogućuju praćenje učinkovitosti terapije i prilagodbu liječenja prema potrebama pacijenata. Međutim, prevencija ne počinje niti pak staje s uspješnim liječenjem: edukacija pacijenata o zdravim životnim navikama i redovitim pregledima može značajno smanjiti rizik od razvoja komplikacija.

Tehnološki napredak u dijagnostici

Croatia Poliklinika nudi najmoderniju tehnologiju za dijagnostiku i liječenje. Radi se o uređajima koji omogućuju visoku preciznost i učinkovitost u dijagnostici, što bitno olakšava rano otkrivanje bolesti:

• Digitalni RTG uređaj: Koristi se za procjenu koštanih struktura i eventualnih deformiteta povezanih s pretilošću. RTG snimke mogu otkriti degenerativne promjene na zglobovima koje su često povezane s prekomjernom težinom.
  • Sofisticirani ultrazvuk: Ultrazvuk se koristi za procjenu masne infiltracije jetre, poznate kao masna jetra (steatoza), koja je često povezana s pretilošću i dijabetesom. Ultrazvukom se također mogu procijeniti drugi organi poput bubrega radi otkrivanja komplikacija dijabetesa.

"Najnovija tehnologija kojom raspolažemo pruža visoku preciznost i učinkovitost u dijagnostici te olakšava postavljanje dijagnoze. Na taj način povećavamo mogućnost ranog otkrivanja bolesti, a time i rani, pravovremeni početak liječenja," dodaje dr. Slunjski Rutić.
Ulaganje u suvremene dijagnostičke metode također skraćuje vrijeme čekanja na pretrage i povećava dostupnost zdravstvenih usluga. Integracija ovih naprednih dijagnostičkih alata u svakodnevnu praksu Croatia Poliklinike osigurava pacijentima najvišu razinu skrbi, temeljenu na najnovijim medicinskim standardima i tehnologijama.

Stručni tim naše poliklinike

Pacijentima u Croatia Poliklinici na raspolaganju je vrhunski liječnički tim i stručno medicinsko osoblje s dugogodišnjim iskustvom. Poliklinika nudi širok raspon usluga koje pokrivaju sve stadije pretilosti i šećerne bolesti, od ranih dijagnostičkih pregleda do naprednih terapijskih postupaka. Osim dijagnostike, pacijentima je dostupno nutricionističko savjetovanje koje pomaže kod izrade individualnih planova prehrane prilagođenih njihovim potrebama. Medicinska skrb uključuje kontinuirano praćenje stanja pacijenata i prilagodbu terapije prema napretku bolesti. Fizikalna terapija izvodi se kroz programe vježbanja za pacijente s motoričkim poteškoćama uzrokovanim pretilošću ili dijabetesom, dok psihološka podrška pomaže pacijentima u suočavanju sa stresom i promjenama životnog stila.

"Radujem se suradnji s kolegama, stručnjacima koji će se zajedno sa mnom predano brinuti o svakom pacijentu, pružajući im zdravstvenu uslugu koju zaslužuju," ističe dr. Slunjski Rutić. Edukacija je također važan aspekt skrbi u Croatia Poliklinici, s programima koji pomažu pacijentima i njihovim obiteljima da bolje razumiju kako upravljati pretilošću i dijabetesom. Naš stručni tim osigurava cjelokupnu skrb – skrb koja uključuje medicinske i psihološke aspekte liječenja, čime brinemo za cjelokupnu dobrobit pacijenata. Pacijenti dobivaju podršku kroz cijeli proces liječenja, od dijagnoze do oporavka, čime se povećava uspješnost terapija i poboljšava kvaliteta života.

Zaključak

Pretilost i šećerna bolest su ozbiljni zdravstveni izazovi, ali preventivni pregledi i edukacija mogu značajno smanjiti rizike – uz kvalitetnu zdravstvenu skrb i podršku pacijentima, te koristeći najnoviju tehnologiju i individualizirani pristup liječenju. Pravovremeni pregledi i zdrave životne navike ključni su za očuvanje zdravlja i prevenciju mnogih komplikacija, pa tako i onih povezanih s pretilošću i šećernom bolešću.